Beeldbellen

Wanneer je al gebruikmaakt van de functionaliteiten van Gezondeboel vind je de beeldbellenoptie automatisch op jouw dashboard. Je kunt ook gebruikmaken van onze Blikbel App, verkrijgbaar in de Google Play store of de App store van Apple. Een volledige uitleg over hoe je beeldbellen tot stand brengt vind je hieronder

Online coachen met beeldbellen

Wat houdt ‘beeldbellen’ precies in? Door gebruik te maken van beeldbellen (ook wel bekend als beeldschermzorg of videobellen) kunnen professional en cliënt via een beeldscherm met elkaar kunnen communiceren. Professional en cliënt zijn voor elkaar zichtbaar en hoorbaar, zoals bij Skype of Facetime, maar dan via een beveiligd platform (AVG proof). Ook is het mogelijk om schermen te delen. Beeldbellen is geïntegreerd in het platform van Gezondeboel, met één druk op de knop start je het gesprek met jouw cliënt. Jij en jouw cliënten hoeven dus geen extra software te installeren of een andere applicatie te openen.

Voordelen van een digitaal consult 

Coaching aan de hand van beeldbellen kent veel praktische voordelen. Je kunt gesprekken vanaf afstand voeren waardoor coaching onafhankelijk van kantooruren en plaats beschikbaar kan worden gemaakt. Hierdoor kun je vaker kort contact onderhouden met cliënten en kun jij je je werk flexibeler indelen. Door gebruik te maken van beeldbellen behoud je het persoonlijke aspect van het consult, doordat het de mogelijkheid biedt om non-verbale signalen op te vangen zoals lichaamstaal en gezichtsuitdrukkingen.

Voor wie?

Wij bieden beeldbellen aan voor bedrijfspsychologen, studentpsychologen, bedrijfsartsen, coaches, wijkteam begeleiders en bedrijfsmaatschappelijk medewerkers. 

Gratis beeldbellen t/m 17 mei

Door de recente ontwikkelingen omtrent het coronavirus (COVID-19) merken wij dat veel van onze psychologen, coaches, bedrijfsartsen en begeleiders zich zorgen maken over de mogelijkheid om voldoende hulp te kunnen bieden aan cliënten. Zeker in deze tijd vinden wij het belangrijk dat iedereen de hulp krijgt die hij / zij nodig heeft, daarom hebben wij besloten dat iedere professional tot en met 17 mei geheel gratis gebruik kan maken van beeldbellen. Door gebruik te maken van beeldbellen kunnen de gesprekken tussen professionals en cliënten op afstand plaatsvinden via ons beveiligde platform. We zijn voorbereid op een groot aantal gebruikers van videobellen: ook dan beloven wij een goed werkend product. 

Indien je nog geen gebruik maakt van Gezondeboel en interesse hebt in deze of andere functionaliteiten van Gezondeboel, neem dan contact op via info@gezondeboel.nl of bel naar: 020-854 51 08. 

Bekijk hier de handleiding voor cliënten. 
Bekijk hier de handleiding voor professionals 
 


 

Veel gestelde vragen 

1. Tot wanneer kan ik gratis gebruik maken van de beeldbelfunctionaliteit?
Je kunt tot en met 17 mei 2020 gratis gebruik maken van de beeldbelfunctionaliteit. 

2. Wat gebeurt er na 17 mei?
Na 17 mei kun je zonder voorwaarden stoppen met het gebruik van deze functionaliteit. Ook kun je er voor kiezen om het gebruik van beeldbellen voort te zetten tegen de huidige tarieven. 

3. Wat zijn de kosten na 17 mei?
De kosten voor het gebruik van de beeldbelfunctionaliteit zijn na 17 mei 119,40 euro excl. BTW per jaar, per behandelaar. Dit is inclusief een onbeperkt aantal belminuten en de mogelijkheid tot schermdelen.

4. Op welke browser werkt de beeldbelfunctionaliteit?
De functionaliteit is beschikbaar via Chrome, Edge, Opera en (nog) niet via Safari, Firefox en Internet Explorer. Belangrijk is dat ook jouw cliënt gebruik maakt van een van deze browsers.

5. Werkt het op mobiel?
Op dit moment is het nog niet mogelijk om via telefoon of tablet gebruik te maken van beeldbellen. We zijn vanzelfsprekend bezig om dit zo snel mogelijk te kunnen inregelen.

6. Is het schaalbaar genoeg? Werkt het nog steeds snel als iedereen er opeens gebruik van gaat maken?
Ja onze functionaliteit is schaalbaar en ingesteld op intensief gebruik. 

7. Hoevel personen kunnen er maximaal delnemen aan 1 gesprek?
Om de continuiteit te waarborgen kunnen er maximaal 3 personen tegelijkertijd aan 1 gesprek deelnemen.

8. Hoe werkt het voor cliënten? Moeten ze iets installeren, hebben ze een account nodig of kan je ook zonder programma beelbellen?
Je kunt ook zonder Therapielandaccount gebruik maken van de beeldbelfunctionaliteit. Via een beveiligde link kun je het gesprek openen in jouw internet browser.

9. Is het volledig beveiligd?
De functionaliteit is ingebouwd in ons beveiligde platform. Bij het ontwikkelen is rekening gehouden met ‘security by design’ en de IT protocollen voor beveiligd ontwikkelen zijn aangehouden conform de ISO 27001 en de NEN 7510.

10. Kan ik mijn secetaresse alvast cliënten laten uitnodigen?
Dit is mogelijk. De secretaresse moet in zijn/haar account een videobel-url aanmaken en deze delen met de patient en bijvoorbeeld in de agenda van de behandelaar zetten. Hier komt uitleg over in onze handleiding.

11. Moet een cliënt een account aanmaken?
Nee de cliënt hoeft geen account aan te maken. Het is een beveiligde url waar iedereen die hem heeft naartoe kan gaan en mee in de call kan komen.


12. Kan ik mijn scherm delen?
Ja het is mogelijk om schermen te delen 

13. Zit er een max. aan het aantal belminuten dat ik beeldbellen kan gebruiken?
Nee, er is geen maximaal aantal minuten. Je kunt dus onbeperkt gebruik maken van de beeldbelfunctionaliteit. 

14. Mogen we met meerdere professionals van een account gebruik maken?
Nee dit is helaas niet mogelijk. 

15. Heeft Gezondeboel een technical requirement list met betrekking tot beeldbellen?
De dingen die je nodig hebt om gebruik te maken van beeldbellen zijn: één van de volgende browsers: Chrome, Edge of Opera. Daarnaast heb je ook een webcam, een microfoon en speakers nodig. Hetzelfde geldt voor jouw cliënt.

16. Wordt er informatie opgeslagen en wat wordt er met deze data gedaan?
De aangemaakte digitale meetingrooms worden opgeslagen, zodat deze beschikbaar is en blijft. Verder wordt er geen data opgeslagen van het videobellen. Gesprekken worden direct verwijderd.

17. Wat is het verschil met andere aanbieders?
De beeldbelfunctionaliteit van Therapieland voldoet aan alle veiligheidseisen, daarnaast zit er geen maximum aan het aantal belminuten en is schermdelen mogelijk. Verder bieden wij deze functionaliteit gratis aan tot 17 mei en is het niet nodig om extra software te downloaden. 

18. Moet ik een verwerkersovereenkomst sluiten?
Op dit moment maak je nog gebruik van een proefabbonement en hoef je nog geen verwerkersovereenkomst te sluiten. Mocht je overgaan tot het afnemen van een licentie ontvang je van ons een verwerkersovereenkomst.

19. Mijn cliënt heeft geen uitnodigingsmail ontvangen?
Het kan zijn dat de uitdnodigingsmail die je naar jouw client hebt verstuurd in zijn / haar spam terecht komt. Vraag de client daarom om tussen zijn / haar spam te zoeken naar de uitnodigingsmail.

20. Hoe kan ik mijn beeldbelafspraken vooruit plannen?
Wanneer je je beeldbel-afspraken van te voren wil inplannen, dan kun je uitnodigingen van te voren versturen. Dit kun je op twee manieren doen:
1. Je nodigt een cliënt uit via jouw cliëntenlijst of e-mail. In het volgende scherm krijg jij een link te zien, kopieer deze en zet hem in je eigen agenda bij je afspraak. Jouw cliënt kan dan via de gekregen email naar het gesprek en jij kunt via de door jou opgeslagen link naar het gesprek.
2. Je stuurt de link van het beeldbelgesprek via de mail of berichtenfunctie van Therapieland. Wanneer je het gesprek wilt starten, klikken jullie beiden op deze link.

21. Hoe kan ik zelf zorgen voor een stabiele internetverbinding voor de video's?
We hebben een aantal tips op een rij gezet om deze vraag te beantwoorden. Ten eerste is het belangrijk dat de verbinding met de router voldoende sterk is (indien je natuurlijk via de wifi werkt). Zorg dat je op dezelfde verdieping als je router zit of een versterker plaatst. Je kunt natuurlijk ook altijd een internetkabel gebruiken als je met je laptop of pc werkt. Ook kun je op www.speedtest.net de download- en uploadsnelheid meten.

22. Ik heb geen geschikte browser hoe kan ik deze installeren? (Mac/Windows/Linux)
Link naar install Chrome met stappen: https://support.google.com/chrome/answer/95346?co=GENIE.Platform%3DDesktop&hl=nl